راه های مهاجرت به یونان 2022

 

راه های اخذ اقامت کشور یونان 

 

 

ویزای خود حمایتی یونان, امروزه افراد زیادی به دلیل مزایایی که یونان فراهم می کند ، تصمیم می برای ویزاهایی همچون ویزای خود حمایتی یونان و یا گلدن ویزا اقدام کنند. یونان یکی از آفتابی ترین کشورهای اروپا است و سبک زندگی مدرن و با کیفیتی را ارائه می دهد. یونان یکی از اعضای اتحادیه اروپا و منطقه شینگن است ، به این معنی که دارنده اجازه اقامت یونان می تواند به مدت 90 روز در هر ترم بدون ویزا به تمام کشورهای عضو شینگن سفر کند.

 

در یونان هزینه زندگی در مقایسه با سایر مناطق اروپا کمتر است و هر ساکن می تواند از یک زندگی آفتابی ، همراه با زیبایی و تنوع بی نظیر در چشم انداز و پوشش گیاهی لذت ببرد. مردم در یونان خوش برخورد و مهمان نواز هستند و ساکنان یونان می توانند از یک سبک زندگی آرام ، از جمله فعالیت در فضای باز ، فرهنگ مدرن و فعالیت اجتماعی فعال لذت ببرند.

 

روش های بی شماری برای اخذ اقامت دائم در یونان وجود دارد. اینها به طور مشخص شامل موارد زیر است:

 

A-اجازه اقامت برای اعضای خانواده غیر اتحادیه اروپا از شهروندان یونانی یا سایر شهروندان اتحادیه اروپا 

B -اجازه اقامت برای افراد مستقل مالی (FIP) ،

C-اجازه اقامت برای دانشجویان در دانشگاه های یونان ،

D- اجازه اقامت برای کارآفرینان خود اشتغالی ،

E -اجازه اقامت برای همسر یا فرزند غیر اتحادیه اروپا (زیر 21 سال) یک شهروند غیر اتحادیه اروپا که به مدت دو سال در یونان زندگی می کند و کار می کند (اتحاد خانواده)

F-اجازه اقامت برای مدیران ، مدیران یا اعضای هیئت مدیره ،

G- اجازه اقامت برای سرمایه گذاری خارجی و غیره

 

 

در این مقاله ، ما قصد داریم رایج ترین و محبوب ترین انواع اجازه اقامت را شرح دهیم ، یعنی اجازه اقامت صاحبان املاک (Golden Visa) و اجازه اقامت افراد مستقل از نظر مالی.

 

اول: اقامت صاحبان املاک یا گلدن ویزا (Golden Visa):

 

یکی از محبوب ترین راه ها برای دریافت اجازه اقامت در یونان از طریق برنامه ویزای طلایی است. قانون اخیر 4251/2014 (ماده 20) نوع جدیدی از اجازه اقامت برای صاحبان املاک و مستغلات (ویزای طلایی) را ایجاد کرده است. برای دریافت اجازه اقامت صاحبان املاک و مستغلات ، باید پیش شرط های زیر رعایت شود:

الف) املاک و مستغلات باید متعلق به صاحبان آن باشد و در اختیار آنها باشد.

 

ب) در موارد مالکیت مشترک ، که ارزش ملک 250.000 یورو باشد ، اجازه اقامت فقط در صورتی  به همسراعطا می شود که مالک و همسروی با ملک سهیم باشد . در سایر موارد مالکیت مشترک ، اجازه اقامت تنها در صورتی اعطا می شود که مبلغ سرمایه گذاری شده توسط هر یک از مالکان مشترک حداقل 250.000 یورو باشد.

ج) اگر مالک مالکیت را از طریق شخص حقوقی به دست آورده باشد ، متقاضی باید 100٪ سهام شرکت را در اختیار داشته باشد.

 

د) اجازه اقامت نیز در مواردی اعطا می شود که شهروند کشور سوم مالک بیش از یک املاک و مستغلات با ارزش ترکیبی حداقل 250.000 یورو باشد ، مستقیماً یا از طریق یک شخص حقوقی.

ه) در مواردی که متقاضی می خواهد با ویزای نوع D وارد کشور شود ، قصد مستند داشتن مالکیت باید با اسنادی پشتیبانی شود که توانایی مالی را اثبات می کند (به عنوان مثال گواهی یک بانک معتبر از کلاس A یا سایرمنابع مالی شناخته شده موسسه ای) ، وجود حساب های بانکی یا سایر دارایی های سیار ، مانند اوراق قرضه یا سهام را تأیید می کند که می تواند هزینه سرمایه گذاری حداقل 250.000 یورو را پوشش دهد و قصد متقاضی برای خرید ملک را تأیید می کند (قرارداد با یک دفتر حقوقی یا با یک دفتر املاک و مستغلات).

مدت زمان اجازه اقامت 5 سال است و می تواند هر بار 5 سال دیگر تمدید شود ، مشروط بر اینکه متقاضی همچنان مالکیت آن ملک را داشته باشد. همچنین ، اعضای خانواده سرمایه گذار امکان درخواست مجوز اقامت فردی را دارند. برای این منظور ، آنها باید برنامه های جداگانه ای را ارسال کنند و اجازه شخصی آنها در همان تاریخی که اجازه سرمایه گذار منقضی می شود ، منقضی می شود.

 

دوم :ویزای خود حمایتی یونان یا اجازه اقامت برای افراد مستقل از نظر مالی  (FIP):

 

طبق ماده 20 قانون 2014/4251 (قانون مهاجرت) ، شهروندان کشورهای ثالث (غیر اتحادیه اروپا) که از نظر اقتصادی مستقل هستند ، در صورت داشتن منابع کافی در سطح درآمد سالانه ثابت برای پوشش ، واجد شرایط دریافت اجازه اقامت ویزای خود حمایتی یونان  هستند. هزینه های زندگی آنها ، بدون داشتن حق هیچ گونه کار یا فعالیت اقتصادی یا سرمایه گذاری مستقل در یونان میباشد(مستمری بگیران با درآمد بالا و غیره)

 

برای اعطای ویزای خود حمایتی در یونان به عنوان یک فرد مستقل از نظر مالی ، شهروند کشور ثالث باید برای ویزای طولانی مدت (D) به کنسولگری یونان در محل اقامت خود مراجعه کند و به این منظور ثابت کند که قادر به تأمین هزینه های زندگی خود در یونان ، بدون نیاز به کار یا فعالیت اقتصادی است. این فرد همچنین ممکن است با اعضای خانواده اش همراه باشد که ملزم به ارائه درخواست جداگانه برای ویزای بلند مدت (VISA) به مقام کنسولی مربوطه یونان هستند.

مبلغ پولی که متقاضی ویزای خود حمایتی یونان به عنوان یک فرد مستقل از نظر اقتصادی لازم است ماهانه به 2000 یورو برسد که برای همسر 20٪ و برای هر فرزند 15٪ افزایش می یابد . وجود این مبلغ توسط مواردی مانند بازنشستگی یا حساب بانکی مشهود است. علاوه بر اسناد و مدارک اثبات کننده وجود منابع مالی کافی مطابق با موارد فوق ، شهروند کشور ثالث همچنین باید اثبات کند که وی در طول اقامت خود در یونان از پوشش پزشکی (یا قرارداد بیمه خصوصی) یا گواهی بیان شده برخوردار است. که وی درخواستی را به یک موسسه بیمه ارائه داده است.

 

پس از دریافت ویزای ورود (نوع D) به یونان ، شهروند کشور ثالث موظف است درخواست صدور مجوز اقامت را به مرجع مهاجران سازمان غیر متمرکز ارائه دهد. اجازه اقامت برای اشخاص مستقل از نظر اقتصادی مدت دو ساله می انجامد و هر سه سال قابل تمدید است. این نوع اجازه اقامت دسترسی به بازار کار در یونان را فراهم نمی کند.

 

* دفتر ما دارای تجربه گسترده ای در قوانین مهاجرت و حقوق بین الملل (اجازه اقامت ، تابعیت وغیره) است. برای کسب اطلاعات بیشتر یا مشاوره حقوقی ، دریغ نکنید و با شماره09169000721 و یا از طریق ایمیل در  imaagency2020@gmail.com

تماس حاصل فرمایید.

بازدیدها: 232

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp Chat
Send via WhatsApp