تحصیل در فرانسه 2023

View of famous arc de triomphe in paris

تحصیل در فرانسه در این مقاله مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرد , تحصیل در فرانسه برای شمار بسیاری از متقاضیان جداب و محبوب است, در ادامه این مقاله به راه و روش های تحصیل در فرانسه پی خواهید برد, موسسه کارسان ایمن مهاجر آینده (IMA) بصورت کامل شما را در این مسیر راهنمایی و همراهی می کند.

در ادامه به این موضوعات خواهیم پرداخت :

  • مقدمه ایی بر تحصیل در فرانسه
  • مقدمه ایی بر کشور فرانسه
  • سطح زبان مورد نیاز
  • هزینه های تحصیل در فرانسه

 

 

 

 

  • مقدمه ایی بر تحصیل در فرانسه

شما تصمیم گرفتید در فرانسه تحصیل کنید. یادگیری زبان فرانسه، کشف فرهنگ جدید، ملاقات با دانشجویان بین المللی این سفر یک ماجراجویی واقعی خواهد بود.

 

  • با انتخاب تحصیل در فرانسه، شما این شانس را خواهید داشت که با جامعه ای چند فرهنگی و آزاد آشنا شوید, اگر شما از آن دسته از اشخاصی باشید که به تئاتر و موسیقی وغذاهای خوب علاقه دارید بدون شک فرانسه بهترین مسیر برای شما است.

 

  • زندگی دانشجویی در فرانسه همه چیز در مورد ملاقات با مردم است

در دانشگاه محل تحصیل خود دانشجویان فرانسوی و خارجی و همچنین معلمان و پرسنل، اقامت شما را فراموش نشدنی خواهند کرد. در حین تحصیل با تمام مزایای فرانسه آشنا خواهید شد. زندگی دانشجویی شما با خدمات مختلفی که دانشگاه ارائه میدهد آسان تر می شود.

 

برای زندگی حرفه ای آینده شما، این اقامت تحصیلی در فرانسه یک مزیت خواهد بود. شما با دانش عالی که توسط مدرک تحصیلی بین المللی به رسمیت شناخته شده پشتیبانی می شود فرانسه را ترک خواهید کرد.

 

  • تحصیل در فرانسه به معنای قدم گذاشتن به قلب اروپا

 

  • مقدمه ایی بر کشور فرانسه

فرانسه با اسپانیا، ایتالیا، سوئیس، آلمان، لوکزامبورگ، بلژیک و پادشاهی های آندورا و موناکو مرز مشترک دارد. از پاریس، بسیاری از پایتخت های اروپایی با قطار قابل دسترسی هستند. کشتی تالیاس شما را در یک ساعت و نیم به بروکسل و در عرض سه ساعت به آمستردام می‌برد. یورو استار یعنی لندن تنها دو ساعت با پاریس فاصله دارد. اگر هواپیما را ترجیح می دهید، برلین، رم و مادرید کمتر از دو ساعت با تعداد زیادی از شهرهای فرانسه فاصله دارند.

 

زندگی در فرانسه به معنای زندگی در کشوری است که عضو اتحادیه اروپا است. این امکان را به شما می دهد که آزادانه و بدون ویزا در بیست و شش کشور حوزه شنگن سفر کنید. همچنین، در منطقه یورو، که شامل 19 کشور اروپایی است، هنگام سفر نیازی به تغییر ارز ندارید.

  • آموزش عالی در فرانسه

آموزش عالی فرانسه شامل 2.5 میلیون دانشجو است. 12 درصد آنها خارج از کشور هستند. همه آنها از آموزش های بسیار متنوع بهره می برند و در هر رشته و در هر سطحی ثبت نام کرده اند.

بیش از 3500 مؤسسه آموزش عالی دولتی و خصوصی در فرانسه وجود دارد: 72 دانشگاه، 25 پردیس چند مؤسسه ای، 271 دانشکده دکتری، 227 دانشکده مهندسی مجاز به اعطای عنوان مهندس، 220 دانشکده بازرگانی و مدیریت، 45 دانشگاه دولتی فوق متوسطه. مدارس هنر، 22 مدرسه معماری و 3000 مدرسه و موسسه خصوصی.

 

برخی از 3000 دبیرستان فرانسه دوره‌هایی را برای آمادگی برای ورود به دانشگاه‌های بزرگ، کلاس‌های مقدماتی (CPGE) ارائه می‌کنند، برخی دیگر برنامه‌های فنی دو ساله دارند که بخش‌های فنی برتر (STS) نامیده می‌شوند، یا کلاس‌هایی برای آمادگی برای Brevet ملی. فنی برتر (BTS).

 

 

  • برنامه و زمانبندی تحصیلی

در فرانسه، بسته به دانشگاه و رشته تحصیلی، سال تحصیلی در سپتامبر یا اکتبر آغاز می شود. در پایان ترم اول، دانشجویان برای آزمون های ترم آماده میشوند. تعطیلات تابستانی در ماه می یا ژوئن در پایان امتحانات ترم دوم شروع می شود. به طور کلی، این تعطیلات حداقل دو ماه طول می کشد.

 

  • فرمت های کلاس در آموزش عالی در فرانسه

در دانشگاه های فرانسه، مربیان و محققان دو نوع کلاس به دانشجویان می دهند: (سخنرانی): یک استاد موضوعی را در یک سالن آمفی تئاتر برای 100 تا 1000 نفر به دانشجویان ارائه می دهد. این کلاس‌های غیر اجباری اغلب نوشته می‌شوند و توسط مربیان به شکل جزوه‌هایی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرند، که می‌تواند در زمان تجدیدنظر برای امتحانات در پایان ترم بسیار مفید باشد.

(TP- کار عملی یا آزمایشگاهی): این کلاس های اجباری برای گروه های کوچکتر و مکمل سخنرانی ها با هدف اعمال و تعمیق درک نظری است. ممکن است علاوه بر آموزش ها و کار عملی، کارآموزی شرکت نیز مورد نیاز باشد.

 

  • سطح زبان مورد نیاز

اگر زبان تحصیل شما به زبان انگلیسی است،به زبان فرانسه لازم ندارید با این وجود، موسسه مورد نظر ممکن است سطح زبان انگلیسی شما را بسنجد.

از طرف دیگر، اگر برای رشته های تحصیلی به زبان فرانسه اقدام میکنید، به یاد داشته باشید که دانشجویان خارجی باید مدرکی ارائه دهند که سطح زبان فرانسه آنها را تایید کند. شما می توانید با شرکت در یک آزمون یا آزمون رسمی فرانسه، مانند DELF، DALF، TCF یا TEF، یکی را دریافت کنید. مرجع رایج چارچوب مرجع مشترک اروپایی برای زبان ها (CEFR) است.

 

سطح B1 یا B2 برای تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و به خصوص در رشته های علوم انسانی و اجتماعی توصیه می شود. سطح B2 برای پذیرش در سال اول در چارچوب DAP (demande d’admission préalable – درخواست اولیه برای پذیرش) مورد نیاز است. برخی از موسسات آموزش عالی فرانسه ممکن است برای رشته های خاص به سطح بالاتر C1 یا C2 نیاز داشته باشند.

 

 

  • هزینه های تحصیل در فرانسه (2022/23)

از آنجایی که دولت فرانسه به آموزش عالی کمک می کند، هزینه آن برای دانشجویان نسبتا پایین است.

 

  • نرخ شهریه در موسسات دولتی

انتخاب تحصیل در فرانسه به معنای دسترسی به برنامه های با کیفیت بالا است که برای طیف گسترده ای از علایق دانشجویی طراحی شده اند. هزینه های تحصیل در موسسات آموزش عالی دولتی پایین است زیرا دولت فرانسه به آموزش عالی کمک مالی می کند. هزینه واقعی آموزش مانند سایر نقاط جهان است – حدود 10000 یورو در سال. تفاوت این است که در فرانسه دولت سهم زیادی از این هزینه را بر عهده می گیرد.

 

  • نرخ شهریه برای دانشجویان بین المللی
  • سطح لیسانس (2.770 یورو) در سال
  • سطح کارشناسی ارشد در(3.770 یورو) سال

 

  • بهترین دانشگاه های فرانسه در مقطع کارشناسی ارشد

 

  1. دانشگاه علوم و تحقیقات پاریس (Paris Science University)
  2. دانشگاه پلی تکنیک (Ecole Polytechnique)
  3. دانشگاه سوربون (Sorbonne University)
  4. دانشگاه پاریس (University Of Paris)
  5. دانشگاه ساکلی پاریس (Paris Saclay University)
  6. دانشگاه تلکام پاریس (Telecom Paris)
  7. دانشگاه پل تک پاریس (Ecole des Ponts Paris Tech)
  8. دانشگاه عالی لیون (Ecole Normale Superieure de Lyon)
  9. دانشگاه مونپلیه (Montpellier University)
  10. دانشگاه اکس مارسی (Aix Marseille University)
  11. دانشگاه فرانسوا رابله (Francois Rabelais University)
  12. دانشگاه بورگوندی (University of Burgundy)
  13. دانشگاه استراسبورگ (University of Strasbourg)
  14. دانشگاه گرنوبل آلپ (University Grenoble Alpes)

بازدیدها: 192

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp Chat
Send via WhatsApp