مهاجرت به نروژ 2022

مهاجرت به نروژ و راه های مهاجرت به نروژ در این مقاله مورد بررسی و تحلیل قرار میگیرد, این سوال خیلی از افراد هست که چه راه هایی برای ورود به این کشور زیبا و حتی اخذ اقامت این کشور و در نهایت مهاجرت به نروژ وجود دارد  ما در این مقاله سعی کردیم بروزترین اطلاعات را برای شما همراهان موسسه ایمن مهاجر آینده (IMA agency) و با ذکر همه جوانب برای شما مهاجرت به نروژ را شرح و توضیح دهیم.

مهاجرت به نروژ و عنوان های مقاله

  • مقدمه ایی بر کشور نروژ
  • بررسی انواع ویزاهای مهاجرت و سفر به نروژ
  • هزینه زندگی در نروژ
  • مقدمه ایی بر کشور نروژ

 کشور نروژ از جمله کشورهای اسکاندیناوی است که شامل کوه ها ، یخچال های است. پایتخت نروژ شهر اسلو می باشد، شهری پراز فضاها و موزه های سبز است. کشتی های دوران وایکینگ ها درقرن نهم در موزه کشتی وایکینگ اسلو به نمایش گذاشته می شوند. نروژ همچنین به دلیل ماهیگیری ، پیاده روی و اسکی  در اروپا , به خصوص در تفریحگاه المپیک لیلهامر مشهور است . شهرهای ساحلی مانند برگن و تروندهایم. وابسته به ماهیگیری و کشاورزی ، در بیشتر مناطق نروژ هسته ی جمعیت از نظر میراث و ظاهر از شمال غربی است. بین 60 تا 70 درصد چشمان آبی دارند. زبان این کشور نروژی می باشد, در واقع زبان نروژی متعلق به یک  شاخه از زبان ژرمنی شمالی از گروه زبان آلمانی است. الفبای نروژی سه حرف بیشتر از الفبای لاتین دارد, نروژی مدرن دارای گویشهای زیادی است ، اما همه آنها و همچنین زبانهای سوئدی و دانمارکی در هر سه این کشورهای اسکاندیناوی قابل درک هستند. اقتصاد نروژ تا حد زیادی به ثروت صنعت مهم نفتی آن, کشاورزی ، جنگلداری و ماهیگیری,وابسته است. جمعیت فعلی نروژدر اوت سال 2020 ، براساس شرح جهانی World meter و آخرین اطلاعات سازمان ملل 5،424،892 می باشد.

                                                  ترکیب ژنتیکی مردم نروژ

  • مهاجرت به نروژ و بررسی انواع ویزاها
  • ویزای توریستی
  • ویزای الحاق به خانواده یا همان ویزای همراه
  • ویزای کاری
  • ویزای تحصیلی
  • ویزای اقامت دائم
  • فرزند خواندگی (سن بین 18 تا 30)
  • ویزای توریستی

برخی از افراد می توانند بدون ویزا به نروژ مراجعه کنند ، اما بیشتر افراد خارج از اتحادیه اروپا / EEA باید برای اخذ ویزای توریستی اقدام کنند.

مردم کشور ایالات متحده ، کانادا و مکزیک نیازی به ویزا ندارند و می توانند تا 90 روز در نروژ بمانند. برای هر روز از اقامت خود در نروژ باید حداقل NOK 500 کرون داشته باشید ، اما این قانون بندرت اجرا می شود.

  • ویزای الحاق به خانواده یا همان ویزای همراه

برخلاف تصور عامه ، داشتن یک اقوام دور نروژی به شما حق اقامت نروژ را نمی دهد. تعداد بسیار کمی از کشورها چنین سیستمی را اجرا می کنند.

نروژ برنامه مهاجرت خانوادگی یا الحاق به خانواده را اجرا می کند ، اما برای کسی که حق زندگی در نروژ را دارد و یا اقامت کشور نروژ را دارند (به عنوان مثال از طریق مجوز کار) در نظر گرفته شده است که شریک زندگی خود و فرزندان خود را به زندگی با خود در کشور نروژ بیاورد.

اگر والدین نروژی دارید ، می توانید از طریق سیستم مهاجرت خانوادگی نیز اقدام کنید ، اما والدین باید درآمد حداقل 260،744 NOK در هر سال قبل از پرداخت مالیات داشته باشند.

  • ویزای کاری

  اگر می خواهید برای کار به نروژ بیایید ، به اجازه اقامت نیاز دارید. شما معمولاً ابتدا باید شغل پیدا کرده باشید ، اگرچه مجوزهایی برای افراد متقاضی کار و یا به اصطلاح جاب سیکر وجود دارد اما با محدودیت هایی  هم مواجه می باشد. برای درخواست  اقامت کاری بستگی به صلاحیت شما و نوع کار شما در نروژ دارد.

 اقدام برای ویزای کارگر ماهر یا همان اسکیل ورکر – شما باید تحصیلات عالی را به اتمام رسانده باشید و یک پیشنهاد شغلی تمام وقت را دریافت کنید که به مدارک شما نیاز دارد.

حداقل در صورت اعمال توافق جمعی و امضای قرارداد شما با کارفرما ، دستمزد شما باید بصورت استاندارد باشد و یک دستمزد پایینی نباشد.بطور مثال برای کارهای صنعتی برای مقطع ارشد و همچنین برای مقطع کارشناسی حقوق سالانه شخص به ترتیب باید در حدود 421.700 و 391.800 بدون در نظر گرفتن مالیات باشد.

در این دسته از مجوزها معمولاً می توانید خانواده خود را با خود را بعنوان همراه. با خود بیاورید, افراد متقاضی شغل یا جاب سیکر می توانند تا شش ماه مجوز اقامت درخواست دهند اما باید در گروه کارگر ماهر یا اسکیل ورکر باشند و قرار بگیرند.

اگر در یک شرکت بین المللی شاغل هستید و می خواهید یک کار را برای شعبه نروژی شرکت بین المللی انجام دهید ، باید از این نوع مجوز استفاده کنید.

اگر در شرکتی در خارج از کشور نروژ که دارای قرارداد با یک شرکت در نروژ است ، می توانید اجازه کار را در نروژ داشته باشید. صلاحیت های حرفه ای و الزامات دستمزد شبیه به طبقه کارگر ماهر است.

همچنین کارگران دریایی – برای کار در خارج از کشور در صنعت نفت و گاز نروژ به این مجوز احتیاج دارند.

ورزشکاران یا مربیان – شما یا باید ورزشی باشید که می خواهید در ورزش های سطح بالا یا مربی در ورزش های سطح بالا شرکت کنید. بطور مثال در دو سطح لیک برتر یا لیگ یک در فوتبال آقایان و دسته برتر هاکی روی یخ شرکت کنید.

خود اشتغالی در نروژ – شما باید برنامه ای داشته باشید تا از طریق یک مالکیت شخصی و نه یک شرکت محدود ، در فعالیت های تجاری بلند مدت در نروژ شرکت کنید. شما به مهارت های فنی و حرفه ای مربوطه نیاز دارید و درآمد پیش بینی شده شما باید حداقل 242.966 NOK در هر سال قبل از مالیات باشد. این مجوز فقط برای یک سال در یک زمان اعطا می شود.

خود اشتغالی در خارج از کشور – شما باید یک شخص خود اشتغالی باشید که یک تجارت مستقر در خارج از کشور داشته باشد و برای انجام تکالیفی برای یک شرکت در نروژ وارد مذاکرات شوید.

با ما در ارتباط باشید..

موسسه کارسان ایمن مهاجر آینده

whatsapp:09169000721

(ima agency )

بازدیدها: 161

WhatsApp Chat
Send via WhatsApp