مهاجرت دندانپزشکان به دانمارک 2022

مهاجرت دندانپزشکان به دانمارک در این مقاله بطور دقیق و کامل تحلیل و بررسی میگردد, مهاجرت کادر درمان به دانمارک در واقع یکی بهترین روش های مهاجرتی در اروپا می باشد, متقاضیان زیادی در ایران و خارج برای مهاجرت به دانمارک از طریق این روش اقدام می کنند, کشور دانمارک بدلیل ارائه سیستم درمانی و حقوق مناسب به دندانپزشکان و بطور کلی کادر درمان متقاضیان زیادی را به خود جلب کرده است.

مهاجرت دندانپزشکان به دانمارک و شرایط آن
اگر دوره آموزش دندانپزشکی را در کشوری خارج از دانمارک گذرانده اید و می خواهید به عنوان دندانپزشک (tandlæge) در دانمارک ، گرینلند و جزایر فارو کار کنید ، باید برای ثبت نام و اخذ مجوز برای دانمارک اقدام کنید. که در ادامه به چگونگی اخذ مجوز می پردازیم.
• فرایند اخذ مجوز
مراحل اخذ مجوز و مدارک مورد نیاز به کشوری که در آن هستید و کشوری که به عنوان دندانپزشک واجد شرایط هستید(دانمارک) بستگی دارد:
 مراحل مهاجرت دندانپزشکان به دانمارک
1- درخواست و تأیید صلاحیت تحصیلی
2- آزمون زبان دانمارکی
3- شرکت در آزمون زبان دندانپزشکی
4- شرکت در دوره قوانین بهداشت دانمارک و پاس کردن آزمون مربوطه
5- کارورزی
6- اخذ مجوز کار بطور مستقل
7- دوره تخصصی

در ادامه به تشریح این مراحل می پردازیم

1-درخواست و تأیید صلاحیت تحصیلی
برای به دست آوردن تأیید صلاحیت دندانپزشکی اولیه خود ، باید درخواست خود را به اداره ایمنی بیمار در دانمارک ارسال کنید و مدارک مربوط به صلاحیت رسمی خود را ضمیمه کنید.
توجه داشته باشید که درخواست های دندانپزشکی که بیش از 6 سال از اخذ مدرک شان گذشته است رد می شوند ، مگر اینکه این درخواست همراه با نامه سابقه کار که بیانگر تجربه حرفه ای دندانپزشکی در حداقل 12 ماه در طول 6 سال قبل از تاریخی که یک برنامه دریافت می کنیم باشد .(قانون 6 ساله).
• فرایند بررسی پرونده ها
درخواست ها به ترتیب دریافت آنها پردازش و بررسی می شوند.

سازمان بهداشت و ایمنی دانمارک از اواسط ژانویه 2021 در حال پردازش آن دسته از برنامه هایی هستند که در ژانویه 2019 دریافت کرده اند پس با این حساب این مرحله حدود 2 سال بطول می انجامد.
مدارک مورد نیاز
1-اسناد نام ، تاریخ تولد و ملیت (به عنوان مثال یک کپی ممهور شده از صفحه مربوطه در گذرنامه شما)
2-گواهی تغییر نام در صورت وجود.
3-ترجمه گواهی تغییر نام
4-نگارش رزومه
5-ترجمه مدرک دندانپزشکی به انگلیسی
6-پر کردن فرم اطلاعات متقاضی توسط دانشگاه (دانشگاه خودش باید مستقیما این نامه را ممهور شده برای سازمان بهداشت و ایمنی دانمارک بفرستد)
7-ترجمه ریز نمرات درسی
8-پر کردن فرم سازمان بهداشت(گود استندینگ) دانمارک توسط سازمان بهداشت ایران و ارسال آن به دانمارک
9-این گواهینامه باید تأیید کند که شما از نظر قانونی مجاز به انجام حرفه خود هستید و در مورد سو رفتار یا عدم آمادگی لازم برای کار مقصر شناخته نشده اید و هیچ احتیاط و شرایطی برای ثبت نام شما اعمال نشده است. مرجع بهداشتی مربوطه باید گواهی / فرم را مستقیماً به سازمان ایمنی بیمار در دانمارک ارسال کند. باید روی پاکت / بسته پیک پلاستیکی به وضوح قید شود که توسط مرجع بهداشتی مربوطه ارسال شده است. گواهینامه / فرم باید بیش از 3 ماه قبل از دریافت کلیه مدارک توسط اداره ایمنی بیمار در دانمارک صادر شده باشد. اگر خود شخص متقاضی آن را به اداره ایمنی بیمار در دانمارک ارسال کند ، این گواهی پذیرفته نمی شود.
10-ارائه مستندات حداقل 12 ماه سابقه کار دندانپزشکی. (در صورتی که اگر از زمان فارغ التحصیلی خود را بیش از 6 سال گذشته باشد (قانون 6 ساله)). این اسناد و مدارک باید اشتغال تمام وقت را تأیید کند و زمینه کاری شما را مشخص کند.

11-مدارک تکمیلی / اطلاعات اضافی ، در صورت وجود ، با اهمیت ارزیابی صلاحیت رسمی شما.

اگر هنوز در حرفه خود ثبت نام نکرده اید و بنابراین قادر به ارائه گواهی گود استندینگ نیستید ، باید در عوض گواهی عدم ثبت نام را ارسال کنید که باید مستقیماً از مرجع صالح به سازمان ایمنی بیمار در دانمارک ارسال شود.

2-آزمون زبان دانمارکی
بعد از اینکه اداره ایمنی و بهداشت دانمارک مدارک دندانپزشکی شما را تأیید کرد ، شما باید مهارت زبان دانمارکی خود را نشان دهید. این بدان معنی است که شما باید در یک سطح خاص دانمارکی را درک کنید ، صحبت کنید ، بخوانید و بنویسید.
 امتحان دانمارکی سطح 3
برای نشان دادن مهارت زبان دانمارکی خود ، باید آزمون زبان 3 دانمارکی (“Prøve i dansk 3”) را بگذرانید. این آزمون شامل یک قسمت کتبی و شفاهی در درک مطلب ، ارتباط کتبی و ارتباطات شفاهی است. شما باید آزمون ارتباط شفاهی را پشت سر بگذارید و حداقل نمره 10 را کسب کنید. در آزمون درک مطلب و کتبی ، باید در هر آزمون حداقل 7 امتیاز کسب کنید.
این آزمون هر سال دو بار در ماه های می / ژوئن و نوامبر / دسامبر برگزار می شود.

3-شرکت در آزمون زبان دندانپزشکی
آزمون دندانپزشکی شامل یک آزمون کتبی و دو تست شفاهی است که در دانشگاه کپنهاگ برگزار می شود. آزمون ها به زبان دانمارکی و رایگان است.

 آزمون کتبی دندانپزشکی
این یک آزمون 4 ساعته است که شامل سوالات مربوط به رشته هایی مانند کارولوژی (کارولوژی) ، ریشه دندان (ریشه) ، پریودنتزی (پارودنتولوژی) ، توان بخشی دهان / پروتز (توانبخشی دهانی / پروتتیک) ، جراحی دهان (جراحی دهان) ، رادیولوژی می باشد. ، فیزیولوژی دهان و دندان و دندانپزشکی کودکان (بیمار کودک) به عنوان قبولی و یا عدم موفقیت ارزیابی می شود.
 آزمون دندانپزشکی دهان و دندان درباره کودکان
در آزمون دندانپزشکی دهان و دندان شما برای آماده سازی 4-5 مورد که شامل بیماران کودکان است ،این آزمون یک ساعت طول می کشد و به عنوان قبولی و یا عدم موفقیت ارزیابی می شود.

• آزمون دندانپزشکی دهان و دندان در مورد بزرگسالان
در آزمون دندانپزشکی دهان و دندان ، شما 2 ساعت وقت دارید تا یک بیمار بزرگسال را معاینه کنید ، پرونده ای تهیه کنید و پیشنهاداتی برای درمان ارائه دهید. این آزمون یک ساعت طول می کشد و به عنوان قبولی و یا عدم موفقیت ارزیابی می شود.

 نحوه ثبت نام در آزمون دندان
پس از دریافت و تأیید مدارک آزمون زبان دانمارکی ، سازمان ایمنی و بهداشت دانمارک به دانشگاه کپنهاگ اطلاع می دهد و شما به طور خودکار برای شرکت در آزمون کتبی بعدی ثبت نام خواهید کرد.
پس از دسترسی به سیستم سلف سرویس KU در KUnet ، می توانید برای آزمون شفاهی ثبت نام کنید. لطفاً توجه داشته باشید که در صورت عدم قبولی در آزمون کتبی ، ثبت نام شما لغو می شود ، زیرا ابتدا باید در این آزمون قبول شوید.
آزمون کتبی در ماه سپتامبر و آزمونهای شفاهی در ماههای مه و نوامبر برگزار می شود.

4-شرکت در دوره قوانین بهداشت دانمارک و پاس کردن آزمون مربوطه
برای ثبت نام در دوره قوانین بهداشت دانمارک ، ابتدا باید مدارک شما را مبنی بر گذراندن آزمون زبان تایید شود. این دوره یک دوره 3 روزه است که شامل سه دوره آموزشی گروهی و کار گروهی است. در پایان دوره یک آزمون کتبی وجود دارد. این دوره معمولاً 4-5 بار در سال برگزار می شود.

5-کارورزی
پس از گذراندن آزمونهای دندانپزشکی و دوره قوانین مربوط به بهداشت دانمارک ، باید برای کارآموزی استخدام شوید (vlerëseringsansættelse). شما باید کمتر از 12 ماه پس از گذراندن آخرین آزمایش دندانپزشکی یا دوره قوانین مربوط به بهداشت دانمارک ، این فرصت شغلی مناسب را بگیرید و خودتان باید یک موقعیت شغلی را پیدا کنید. حقوق و کار شما نسبت به دندانپزشکان شاغلی که داری تجربه هستند کمتر می باشد. قبل از شروع به کار باید (مجوز موقت) را دریافت کنید.
• اخذ مجوز موقت
پس از ارائه این موقعیت ، باید از سازمان بهداشت و ایمنی دانمارک برای اخذ مجوز ارزیابی موقت (فقط به زبان دانمارکی) استفاده کنید. مجوز باید در ارتباط با موقعیت شغلی و (ارزیاب ها) استفاده شود.

شما نمی توانید قبل از صدور مجوز “ارزیابی کننده” کار را شروع کنید.
• ارزیابی مثبت (Positive assessments)
هنگامی که کارآموزی خود را به پایان رساندید و اداره ایمنی بیمار دانمارک ارزیابی های مثبتی را از کلینیک و غیره دریافت کرده باشد ، به شما مجوز کار در دانمارک و مجوز کار مستقل به عنوان دندانپزشک داده می شود.
• ارزیابی منفی (Negative assessments)
اگر در طول دوره اشتغال ، ارزیابی های منفی از سوی کارفرمای شما دریافت شود و مشخص شود که بعید است بتوانید مهارت های بالینی و/یا ارتباطی خود را ارتقا دهید ، در اینصورت سازملن بهداشت و ایمنی دانمارک- بر اساس ارزیابی منفی – در مورد مراحل بعدی تصمیم گیری می کند.

6-اخذ مجوز کار بطور مستقل
شما می توانید در اولین 14 روز قبل از اتمام موفقیت آمیز شغل خود (کارآموزی) برای اخذ مجوز کار مستقل بعنوان دندانپزشک درخواست کنید (vlerëseringsansættelse). و باید هزینه ای را هم پرداخت کنید.

8- تخصص
وقتی مجوز کار مستقل به عنوان دندانپزشک را دریافت کردید ، می توانید آموزش تخصصی داندان را شروع کنید. اگر دوره تخصصی را در خارج از دانمارک گذرانده اید ، می توانید هنگامی که مجوز دانمارک و مجوز کار مستقل به عنوان دندانپزشک را دریافت کرده اید ، برای ارزیابی آموزش تخصصی خود از اداره امنیت بیمار دانمارک استفاده کنید. برای کسب اطاعات بیشتر به این سایت رجوع کنید

https://en.stps.dk/en/health-professionals-and-authorities/registration-of-healthcare-professionals/dentist-application-for-registration/non-eu-countries-third-countries/specialist/

https://iranordic.com/nursesxg101/

در نتیجه باید عنوان کنم که کشور دانمارک یکی از زیباترین کشورهای اروپایی می باشد که بسیاری از برنامه های مهاجرتی را برای ورود به این کشور فراهم کرده است که مهاجرت دندانپزشکان به دانمارک یکی از این برنامه ها می باشد, موسسه آی.ام.ای (IMA) با دارا بودن وکلای مجرب و با تجربه خود توانسته است این مسیر را به خوبی بسناسد و آنرا در اختیار متقاضیان خود قرار دهد.

بازدیدها: 123

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp Chat
Send via WhatsApp